Latvijā dibinātais uzņēmums "Adaptive Media" darbojas eksporta tirgos teju visā pasaulē, tostarp Apvienotajos Arābu Emirātos, Itālijā, Francijā, Nīderlandē, Brazīlijā un Meksikā, veidojot digitālā satura mārketinga projektus un palīdzot patērētājiem izdarīt izvēli par sev atbilstošāko pirkumu dažādās produktu kategorijās.
Uzņēmuma nozīmīgākie stratēģiskie partneri ir tehnoloģiju giganti "Google", "Microsoft" un "Amazon". Tikko tas piesaistījis 30 Latvijas investoru finansējumu. "Šī investīcija ļaus īstenot mūsu vēlmi kļūt par vienu no galvenajiem digitālā mārketinga resursiem ne tikai Eiropā, bet arī citviet pasaulē," teic viens no "Adaptive Media" līdzdibinātājiem Nauris Skride. Ideja par uzņēmuma veidošanu dzimusi trim uzņēmīgiem programmēšanas inženieriem – Kasparam Kripēnam, Artūram Lācim un Naurim Skridem, kuri tehnoloģiju zinības apguvuši Vidzemes Augstskolā un bija jau iekrājuši gana lielu profesionālo pieredzi – K. Kripēns un A. Lācis strādājis ar digitālā mārketinga projektiem ASV tirgū. K. Kripēns aicinājis sēsties pie galda un domāt, kā šajā tirgus nišā varētu sasniegt ambiciozus mērķus – gūt apgrozījumu vismaz viena miljona eiro apjomā. Tā nu sanācis, ka pirmais uzņēmuma birojs atradies A. Lāča mājas bēniņos Valmierā vēl pirms tā dibināšanas, kas notikusi 2014. gadā, kad tam piemeklētas atbilstošas telpas Valmieras biznesa inkubatorā.
Sāk ar "fintech" nozari
"Partneru mārketings ar digitālā mārketinga projektu starpniecību palīdz uzņēmumiem reklamēt preces, ja tās tiek veiksmīgi pārdotas, reklamētājs saņem komisijas maksu no partneru mārketinga tīkla – parasti tie ir procenti no preces vērtības vai fiksēta samaksa," biznesa modeli skaidro N. Skride. Šāds modelis pasaulē darbojas jau gandrīz 30 gadus, taču tendences ir mainījušās. "Tagad ir blogeri vai influenceri, kurus latviski būtu pareizi dēvēt par ietekmeļiem, kas reklamē kādas preces vai pakalpojumus, būdami satura radītāji digitālajā vidē.
Tomēr viņu reklāmas apjomi, salīdzinot ar mūsējiem, ir ļoti mazi. Viņi dienā var reklamēt pāris produktu, mēs – pāris tūkstošus,"
salīdzina uzņēmējs. Paši pirmie "Adaptive Media" projekti bijuši ātro aizdevumu salīdzināšanas platformas.