"Tā nav tikai jauna mūsu uzņēmuma ražotne, bet arī sakārtots Latvijas zemes pleķītis, kurā agrāk stāvēja tanki," tā pērnā gada maijā, atklājot uzņēmuma "Tenax Panel" jauno, jau otro ražotni pie Dobeles, uzsvēra SIA "Tenax" īpašnieks Nikolajs Kurma.
Šī ražotne, kuras būvniecībā un aprīkojumā investēti 13 miljoni eiro, aizvadītā gada izskaņā saņēmusi arī balvu "Gada investīcijas Dobeles novadā 2024". Par to, kā uzņēmums attīstās, – saruna ar tā valdes priekšsēdētāju Robertu Kurmu.
SIA "Tenax" dibināts 1991. gadā un nu jau krietnu laiku ir viens no lielākajiem būvniecības sendvičpaneļu ražotājiem Baltijā un ziemeļvalstīs. 45% no uzņēmuma saražotās produkcijas nonāk Ziemeļeiropas tirgos. Pateicoties investīcijām, "Tenax Panel" Dobelē radījis 30 jaunas darba vietas, un ar pasniegto balvu šo faktu novērtējusi arī pašvaldība: "Ir patīkami, ka te, mazajā Dobelē, spējam būt pamanāmi un lieli. Tas motivē iet uz priekšu," norāda R. Kurma.
Jauna līnija – jauni produkti un iespējas
Jaunās "Tenax Panel" sendvičpaneļu ražotnes izveide līdzfinansēta no Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF), AS "Swedbank" un pašu ieguldījumiem.
"Jaunā ražotne darboties sāka aizvadītā gada otrajā ceturksnī, nodrošinot 46% ražošanas apjomu pieaugumu un gada beigās saražojot jau miljonu kvadrātmetru sendvičpaneļu.
Tas ir lielākais līdz šim gada laikā sasniegtais izrāviens. Par to noteikti sakāms liels paldies visam "Tenax Panel" kolektīvam," uzsver R. Kurma.
Viņš arī norāda – pērn "Tenax Panel" apgrozījums bijis 32 miljoni eiro, bet šogad, pateicoties jaunajai līnijai, tam var plānot vēl 25% pieaugumu, kas ir liels izaicinājums. Lai to sasniegtu, nepieciešams uzlabot produktu klāstu, kvalitāti, servisu, optimizēt iekšējos procesus, veikt darbinieku apmācības.
Jaunā ražošanas līnija ļaus ievērojami palielināt eksportspēju, piedāvājot inovatīvus, videi draudzīgus produktus, tostarp renovācijas un eko paneļus, kas izgatavoti no otrreizēji pārstrādātiem materiāliem. "Pašlaik aptuveni 70% produkcijas eksportējam, 30% paliek Latvijā. Analizējot aizvadīto gadu, prieks, ka tieši pašmāju tirgū vērojām lielu izaugsmi, un esam izveidojuši arī stabilu savu tirgus daļu Baltijas valstīs. Trīs Baltijas valstis, kā arī Somija, Zviedrija, Norvēģija, Dānija un Islande veido 95% no mūsu apgrozījuma – no tiem 40% veido Skandināvijas valstis," skaidro valdes priekšsēdētājs.