Jaunu auto pārdošanas apjomi Eiropā samazinās. Nedaudz, bet nu jau var teikt – pastāvīgi. Populārāki nekļūst arī vairāku valstu valdību ar dažādām subsīdijām atbalstītie elektroauto. Kāpēc?

Reklāma

Mūsu "Latvijas e-auto" konkursa sakarā jau rakstīju, ka ļoti mazs ir nelielu, bet samērā lētu modeļu piedāvājums. Minētajā konkursā, piemēram, tāds pieteikts tikai viens – "GWM Ora". Bet nepārprotami, ka šajā jomā gaidāmi uzlabojumi.

Vācu medijos parādījusies informācija, ka "Volkswagen" samazinās elektriskā hečbeka "ID.3" cenu, turklāt visai būtiski. Laikam bija jānonāk bezdibeņa malā, lai "Volkswagen" mainītu attieksmi pret cenu politiku arī Eiropā. 

Pircēji ne bez pamata dusmojās, ka "VW" piedāvājumā trūkst elektromobiļu par pieņemamu cenu, jo ID saimes lētākais modelis, jau pieminētais "ID.3", Vācijā līdz šim maksāja gandrīz 37 000 eiro. 

Un arī tas šķita pietiekami labi, jo 2022. gada decembrī šis elektriskās mobilitātes piedāvājums no "Volkswagen" konfiguratorā dižojās ar sākuma cenu 44 000 eiro.

Saskaņā ar "Automobilwoche" informāciju situācijai būtu jāmainās 1. oktobrī (tātad – vakar), kad "ID.3" pamata versijas "Pure" cenu solīts samazināt līdz 33 330 eiro. Tas ar ražotāja subsīdiju 3570 eiro apmērā ļaus elektriskā hečbeka cenu pabīdīt zem 30 000 eiro atzīmes.

Jaunais "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Martins Zanders atklājis, ka uzņēmums ir cītīgi strādājis pie iekšējo izmaksu samazināšanas. Menedžeris uzsvēris, ka mērķis ir iedvesmot pēc iespējas vairāk klientu pāriet uz elektriskajiem "Volkswagen" un pievilcīgām sākuma cenām tajā ir liela nozīme.

Vēl tikai jāpiebilst, ka šāda cena konkrētajam modelim būšot spēkā līdz gada beigām – ja nebūs citu rīkojumu.

Laba vēsts. Te vēl viena. Skaidrs, ka lielākais šķērslis elektroauto masveida ienākšanai sadzīvē ir lēnās uzlādes. Arī es nevēlos stundu vai vairāk čurnēt kafūzī pie tā sauktās ātrās uzlādes punkta! Pagaidīšu revolūciju bateriju tehnoloģijās. Un, lūk, jau vēsts par jaunumu. "General Motors" un "CATL" prezentējis kopdarbu – "6C" bateriju. Jauna LFP ("lithium iron phosphate") ierīce 200 km nobraukumam var tikt uzlādēta piecās minūtēs.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.