1924. gada 10. aprīlī. Pirms 100 gadiem Rīgā pēc Krišjāņa Barona biedrības un literāta un folklorista Luda Bērziņa rosinājuma vairākas dienas uzturējās suitu dziedātāju grupa, kas rīdziniekiem praktiski kļuva par pirmo reizi, kad tie iepazinās ar savdabīgajām suitu tradīcijām un dziedāšanas manieri.

Alsungas un Basu pagasta 15 pārstāvju brauciens notika ar Kultūras fonda atbalstu. Jāpiezīmē, ka arī daudziem atbraucējiem tā bija pirmā reize, kad tie varēja apskatīt Latvijas galvaspilsētu. Rīgā kurzemnieki ieradās 7. aprīlī un vispirms sniedza divus priekšnesumus Rīgas pilsētas 2. ģimnāzijas zālē. Presē par to rakstīja: "Suitu apvidū – Alsungā, Gudeniekos, Basē – vēl tagad dzied kāzās senās tautas dziesmas un pēc senās iekārtas: ar teicēju, locītāju un vilcējām. Rīdziniekiem, tautas gara mantu krājējiem šī suitu dziedātāju viesošanās Rīgas 2. pilsētas vidusskolā 7. aprīlī atnesa daudz pārsteigumu. Dzirdējām veselu rindu kāzu dziesmu, bez kurām suitu dziedātājām esot vēl liels pūrs kristību un bēru dziesmu. Dziedātājas bij tērpušās krāšņos tautiskos ģērbos, sarkani rūtainās villainēs, misiņa vaiņagiem galvā. 

Dziedātājas atstāja patīkamu senatnes iespaidu. Dziedājumā bij daudz temperamenta, dzīvības un atjautības." 

Suitu uzstāšanās – pirmā reize tik plašā auditorijā – 20. gadsimta 20. gados modināja pastiprinātu interesi par šo latviešu subetnisko grupu, kam tik lieliski izdevies saglabāt senās tradīcijas. Rīgā viņu priekšnesumi kļuva par kultūras dzīves sensāciju, un Nacionālā teātra vadība suitu delegātus pirms došanās mājup uzaicināja noskatīties 10. aprīļa vakara izrādi un pēc tam arī teātra publikai demonstrēt savu dziedāšanu. Burdona dziedāšanu uzņēma ar ovācijām.

Strādnieku Avīze, 1924. gada 10. aprīlī

Ministri bez automobiļiem. Kā "L.W." ziņo, tad Ministru kabineta ieceltā valsts autogarāžas likvidācijas komisija stājusies pie mašīnu nocenošanas. Vakar komisija nodeva valsts prezidenta rīcībā divus labākos automobiļus. Bez tam domāts paturēt vēl 4 automobiļus valdības rīcībā. Pārējos 10 vieglos un visus smagos automobiļus nodos atsevišķu resoru rīcībā vai pārdos torgos. Dažos resoros, kā piemēram šoseju un zemes ceļu valdē smagie automobiļi var izpildīt zirgu pajūgu vietu, kas iznāktu lētāki. 

Ar autogarāžas likvidēšanu neviena ministra tiešā rīcībā nav nekādu satiksmes līdzekļu.

Sākumā projektēja slēgt līgumu ar kādu firmu par automobiļu lietošanu valdības vajadzībām. Tagad šis projekts atmests, jo līguma noteikumi valdībai ir neizdevīgi. Piemēram, firma grib līgumu slēgt uz 3 gadiem, bet pa to laiku automoibiļu ekspluatācijas izdevumi var strauji mazināties, jo ērtā automobiļu satiksme arvienu vairāk popularizējas Latvijā.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.