Saeimas sēdē ceturtdien, spriežot par gadījumu Rīgas 71. vidusskolā, kurā vēstures skolotājs licis bērniem klausīties Ukrainas himnu, raisījās asas debates par to, vai Latvijā būtu jāizrāda cieņa Ukrainas himnai. Izglītības un zinātnes ministrija jau iepriekš informējusi par savu nostādni, ka izglītojamo rīcība himnas atskaņošanas laikā ir ētisks jautājums, nevis juridisks.
Atbildot uz partijas "Stabilitātei" Saeimas deputātu pieprasījumu, izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde atbildes vēstulē skaidrojusi, ka solidaritātes izrādīšana Ukrainai ir pašsaprotama, ņemot vērā Latvijas valsts atbalstu Ukrainai tās cīņā pret Krievijas agresiju. Ministre arī norāda, ka izglītojamajiem ir tiesības uz reliģijas brīvību, kas izriet no Satversmes 99. panta, taču šīs tiesības ir nošķiramas no cieņas izrādīšanas valsts simboliem.
Iepriekš mediji vēstīja, ka Rīgas pašvaldībā tika vērtēts gadījums Rīgas 71. vidusskolā, kurā vēstures skolotājs licis bērniem klausīties Ukrainas himnu un kāds skolēns to filmējis. Pasākums skolā "Kopā līdz uzvarai" 24. februārī tika veltīts, "lai godinātu Ukrainas tautu, kas cīnās ne tikai par savu, bet arī par mūsu brīvību". Ukrainas himna 24. februārī tika atskaņota vairākās Latvijas skolās un iestādēs. Arī Rīgas dome pauda nostāju, ka jebkuras himnas atskaņošanas laikā jāizrāda tai cieņa.
No skolas vecākiem pašvaldība neesot saņēmusi sūdzības par iepriekš pieminētā pasākuma norisi skolā. Minēto gadījumu izmanto atsevišķi politiskie spēki.
Piemēram, Latvijas Krievu savienība savā "Facebook" lapā paudusi viedokli – tas, ka bērniem liek godināt Ukrainas himnu, ja viņi to nevēlas, ir uzskatāms par pārkāpumu. Savukārt "Stabilitātei" līderis Aleksejs Rosļikovs noorganizēja Saeimas deputātu pieprasījumu. Viņa ieskatā, vēstures skolotājs, pieprasot audzēkņus bez ierunām celties kājās un godināt citas valsts himnu, pārkāpis Izglītības likuma pantā minētās tiesības izglītojamajam izteikt un aizstāvēt savas domas un uzskatus, jo katram esot tiesības nepiedalīties šādos pasākumos reliģisku apsvērumu dēļ.