Profesionālais riteņbraucējs Emīls Liepiņš piektdien sāks dalību prestižajā "Giro d’Italia" velobraucienā, kas viņam būs otrā lielā tūre karjerā.
Debija lielajās daudzdienu sacensībās viņam bija 2020. gadā "Vuelta a Espana" sacensībās, kopš tā laika dobelniekam iekrājot lielu pieredzi šosejas riteņbraukšanas elitē.
Kapteiņa pienākumi
Emīls šosezon pārstāv ambiciozo Šveices komandu "Q36.5 Pro Cycling Team". Par vienības ambīcijām liecina tas, ka pirms šīs sezonas tās rindas papildināja divkārtējais olimpiskais čempions kalnu riteņbraukšanā Toms Pidkoks, kurš ir viens no šā brīža šosejas riteņbraukšanas lielajām zvaigznēm. Tieši veiksmīgā sadarbība ar Pidoku bija viens no iemesliem, kāpēc vakar izziņotajā "Q36.5 Pro Cycling Team" sastāvā atrodams arī Emīla Liepiņa vārds. "Pats par iekļūšanu sastāvā uzzināju pagājušās nedēļas vidū, jo līdz tam bija tāda garā liste ar astoņiem līdz desmit braucējiem, kuri varētu pretendēt uz braukšanu "džiro". Laikus bija zināms, ka brauks Pidkoks un sprinteris Mateo Mosketi, bet pārējie tika izvēlēti samērā nesen. Man patiešām ar Pidkoku ir izveidojusies laba sadarbība, viņš grib, lai esmu sastāvā, jo esmu pierādījis, ka varu viņam palīdzēt. Protams, ne lielajos kalnos, bet pirms tiem, kad notiek cīņa par labāku pozīciju vai kad ir spēcīgs sānu vējš. Savukārt sprinta finišos būs jāpalīdz Mosketi kā ievilcējam.
Tāpat komandā būšu tā dēvētais "road" kapteinis. Komandas direktors no mašīnas neredz visu, kas notiek peletonā, tāpēc jābūt kādam atbildīgajam lēmumu pieņemšanā, piemēram, pa kuru pusi braucam, spiežam vai bremzējam.
Kapteinis ir tas, kas diktē komandai, kur tai atrasties," sarunā ar "Latvijas Avīzi" par saviem pienākumiem gaidāmajā tūrē stāsta Liepiņš, kurš uz divām dienām bija iegriezies mājās. "Fiziski jūtos ļoti labi. Nesen biju Maljorkā uz nelielu treniņnometni, tagad uz divām dienām atskrēju uz mājām pēc dažām mantām. Lai arī ārā bija auksts, tāpat trenējos, vakar nobraucu 140 kilometrus," Emīls ir gatavs tūrei, kas piektdien pirmo reizi sāksies Albānijā, pēc tam pārceļoties uz Itālijas ceļiem.
Traks kritiens Flandrijā
Šosezon viņam aiz muguras jau trīs zemāka līmeņa daudzdienu velobraucieni un vairākas pavasara klasikas, tostarp starts arī divos monumentos – Milāna–Sanremo un Flandrijas tūrē. Pēdējā viss varēja beigties ļoti bēdīgi. "Flandrijā piedzīvoju iespaidīgu kritienu, lai gan beigās tiku sveikā diezgan viegli, ja neskaita smadzeņu satricinājumu. Bija daudz nobrāzumu, bet galvenais, ka izvairījos no lūzumiem. Ritenis gan bija sadalījies astoņās daļās un tikai uz kabeļiem turējās kopā. Pēc kritiena, ko varēja redzēt arī televīzijā, ilgi paliku guļam, jo bija šoka stāvoklis, smadzeņu trīce, arī elkonis ārprātīgi sāpēja. Domāju, ka lauzts, bet biju atsitis tikai nervu. Diezgan ātri atkal biju uz strīpas, piedalījos pēc tam "Amstel Gold Race", kur komandai neveicās – sākumā masu kritienā iekļuva seši mūsu komandas braucēji, beigās Pidkoks pēdējos desmit kilometrus veica ar pilnīgi tukšu riepu. Tomēr sezonas pirmā puse man bijusi ļoti laba, jo pierādīju jaunajai komandai, ka varu būt noderīgs gan sprintos, gan palīdzēt tādas klases braucējam, kāds ir Toms. Komanda ir ambicioza, taču jūtos labi, daudz labāk nekā pērn, kad ar komandas izvēli ("dsm-firmenich PostalNL") drusku kļūdījos. Šogad esmu trāpījis mērķī, viss ir augstākajā līmenī, tiek darīts viss, lai braucēji kļūtu spēcīgāki. Lai arī neesam Pasaules tūres, bet gan Profesionālās kontinentālās tūres komanda, atšķirību nav nekādu, un noteikti apstākļi ir labāki nekā dažā pasaules tūres komandā. Galu galā komandai ir gana sena vēsture, iepriekš tā saucās "Dimension Data", un tajā brauca visu laiku labākais sprinteris Marks Kavendišs," par jauno darba vietu stāsta Emīls. Komandas mērķis nav par katru cenu iegūt Pasaules tūres komandas statusu, jo lielajām sacensībām tāpat "Q36.5 Pro Cycling Team" tiek klāt.
"Itālijas tūrē būs svarīgi pirmie etapi, lai tajos iegūtu līdera kreklu, taču domāju, ka mūsu komandas ambīcijas būs uz uzvarām atsevišķos posmos, bet par kopvērtējumu būs jāskatās, kā klājas Pidkokam.
Viņš šosezon braucis labi – gada sākumā uzvarēja "AlUla" tūrē, "Strade Bianche" sīvi spēkojās ar Tadeju Pogačaru. Slovēnis gan ir izcils, tas ir pilnīgi cits līmenis, viņš ir pārāks par pilnīgi visiem. Vienīgi līdzenumā ar viņu var cīnīties. Parīzi–Rubē Pogačars neuzvarēja tikai tāpēc, ka tur nav kalnu vai pauguru, citādi neviens netiek viņam līdzi. Tajā pat "Starde Bianche" Pidkoks laboja savus jaudas rekordus, bet tāpat ar to nepietika, lai uzvarētu Pogačaru. Viņš gan "Giro d’Italia" nebrauks," par šā brīža riteņbraukšanas lielāko zvaigzni saka dobelnieks.
Vizītkarte. Emīls Liepiņš
Dzimis 1992. gada 29. oktobrī
Profesionāls riteņbraucējs
Pārstāvējis profesionālās tūres komandas "Trek-Segafredo" (2020–2022), "Lidl-Trek" (2023), "Dsm-Firmenich PostNL" (2024), "Q36,5 Pro Cycling team" (2025), kontinentālās tūres komandas "Alpha Baltics Unitymaratons.com" (2011, 2013), "Rietumu Delfin" (2012–2017), "Delko Marseille Provence" (2017), "One Pro" (2018) un "Wallonie-Bruxelles" (2019)
Pēdējo trīs gadu Latvijas čempions grupas braucienā
Uzvarējis "Heistse Pijl", "Trofej Poreč" un "Baltic Chain Tour" velobraucienos
Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.
Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.
Pieraksties vēstkopai un divas reizes nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.
Ko tu saņemsi:
- Daudzveidīgus komentārus un kompetentus Latvijas Mediju žurnālistu un autoru viedokļus par aktuālo
- Ekspertu komentārus par dažādiem praktiskiem, noderīgiem tematiem
- Aizraujošus materiālus par vēsturi, psiholoģiju, kultūru
- Gata Šļūkas karikatūru
- Tavā e-pasta kastītē katru ceturtdienu