Septembrī grāmatā, bet jau tagad pie "Latvijas Avīzes" lasītājiem nonāks Sanitas Strautnieces romantiskais romāns "Vējainie".
Kļūstot par zviedru kosmētikas uzņēmuma "Green Drop" akcionāra asistenti, Sofija Lūse negaidīja, ka pirmā tikšanās notiks pamestā Zemgales lauku mājā. Vēl jo mazāk viņa gaidīja, ka iztēlotā tuklā un plikpaurainā pusmūža zviedru priekšnieka vietā ieraudzīs nupat Jāņos pie draudzenes sastapto šarmanto Hugo Svensonu.
Sofija ir izcila un organizēta darbiniece, taču viņas sociālās iemaņas jauno sievieti mēdz pamest uz sēkļa gluži kā padsmitnieci. Hugo no savas jaunās asistentes labprāt tiktu vaļā uzreiz iepazīšanās dienā, taču Sofiju pieņēmis darbā pats uzņēmuma direktors – viņa tēvs Andress. Un vēlmei no netaktiskās, rudās būtnes atbrīvoties noteikti nepalīdz arī tas, ka vairākas iepriekšējās Hugo asistentes darbu pametušas, draudot iesniegt prasību par uzmākšanos. Vai abiem izdosies sastrādāties? Bet varbūt – ne tikai to?
"Vējainie" ir ceturtais romāns Sanitas Strautnieces romantiskajā gadalaiku ciklā, kur katras grāmatas centrā ir cita galvenā varone, kuras raksturs un mīlasstāsts sakņojas konkrētajā gadalaikā. Agrajā jaunībā, kamēr pārējās draudzenes ļāvās romantikai, dibināja – un arī šķīra – ģimenes, Sofija cītīgi mācījās un strādāja, īpaši nedomājot par privāto dzīvi. Taču nu viņa ir tiešām aizrāvusies...
Esi vairākkārt teikusi, ka raksti romantiskos romānus, bet katram tavam romānam ir vēl papildu līnija. Varbūt mazliet vari pastāstīt, lūdzu, par tiem – protams, vairāk par "Vējainajiem"?
S. Strautniece: "Vējainie" ir stāsts par ļaušanos dzīvei, par to, lai kādā brīdī vairs nedarītu tā, kā citiem vajag un patīk, saprastu, ka dzīve nav tikai tāda šaura, bezkrāsaina josla, no kuras nevar nogriezties ne pa labi, ne pa kreisi, bet kaut kas vairāk. Kaut kas intriģējošs, vēl nezināms, kas jāpiedzīvo.
Man lasot šķita – varbūt pat stāsts nav tik daudz par nedarīšanu, kā citiem vajag, jo Sofija jau visu laiku bijis sarežģītais zvirbulēns, bet drīzāk tauriņa ceļš no kūniņas pašam pie sevis, saprašana, kas es, tieši es, tāda īsti esmu.
Arī tas, un tad vēl Sofijas asā mēle, nebaidīšanās teikt tieši to, ko domā, bez sociālajiem filtriem, kas viņu mēdz novest visādās interesantās situācijās.