Tradicionālais "Gada auto" konkurss sākās ar skaistu ievziedu tūri uz Siguldas pusi.
Dalībnieku skaits – lielāks nekā pērnajā pavasarī. Žūrijā vairākas jaunas sejas – būs jauni viedokļi. Kamēr tie briest, piedāvāju uzklausīt četrus veterānus – Guntaru, Jāni, Andri un Raimondu. Atgādinu arī, ka "labāko" auto atrast nav iespējams, mēs palīdzam katram meklēt piemērotāko – savējo.
Salīdzina dažādas pasaules
Guntars Pulss, žurnāla "Profi Latvija" galvenais redaktors, augstu vērtē iespēju salīdzināt auto pasaules konkurentus. "Šī gada pirmā kopīgā testu diena bija visai intensīva, jo piedalījās 14 auto, ieskaitot aktuālo titula ieguvēju "Nissan X-Trail"," stāsta Guntars. "Organizators bija parūpējies testa auto savirknēt tā, lai varētu pēc kārtas salīdzināt tiešos konkurentus.
Šoreiz visvairāk sanāca izmēģināt "Volvo" elektroauto "EX30", kas testā bija piedāvāts visjaudīgākajā visu riteņu piedziņas versijā.
Pateicoties kompaktajiem izmēriem, tam nav jūtams elektromobiļiem raksturīgais smagnējums, toties gaita ir gana komfortabla un stabila.
Dinamika ir ļoti iespaidīga un pat sporta auto cienīga. Jāpiebilst, ka šis ir mazākais "Volvo" modelis, turklāt šis kompaktais krosovers ar sākuma cenu 38 850 eiro ir arī pieejamākais šā zviedru ražotāja modelis. "Volvo EX30" tiek piedāvāts trīs elektromotora un akumulatora versijās. "Single Motor" komplektācijai ir aizmugures riteņu piedziņa, 200 kW elektromotors un 51 kWh akumulators, "Extended Range" versijai ir 69 kWh akumulators, bet "Twin Motor Performance" versijai ir visu riteņu piedziņa, 315 kW jauda un 69 kWh akumulators.
Citu pasauli pārstāv "Škodas" lielākais krosovers "Kodiaq". Jaunajā paaudzē tas saglabājis visu, par ko tas iemantojis pircēju simpātijas, – plašs un ietilpīgs salons apvienojumā ar taupīgu un gana dinamisku dzinēju, kā arī visnotaļ labām gaitas īpašībām. Ideāls auto tuvākiem un tālākiem ceļojumiem ar visu ģimeni."
Elektroauto baterijas – aizvien jaudīgākas
Jānis Bite, "Latvijas valsts mežu" pārstāvis, ir gandarīts, ka tirgū pieejams nu jau septiņvietīgs elektroauto. "Pirmais auto, ar kuru izbraucu, bija "KIA EV9". Labā ziņa, ka liels septiņvietīgs elektromobilis parādījies tirgū. Akumulators liels un droši vien smags. Arī riteņi milzīgi un smagi.
Pa nelīdzeniem ceļiem var just, ka mašīnai ir liela neatsperotā masa, un piekarei ir ko turēt. Attiecīgi ir paliels elektrības patēriņš.
Bija laba iespēja salīdzināt "Škoda Superb" un "Volkswagen Passat", jo tiem abiem ir viena platforma. Apdare, protams, katram mazliet atšķiras. "Passat" uz grants ceļa šķita mazliet klusāks un komfortablāks. Acīmredzot piekares iestatījumi katram ir nedaudz citādi. Savukārt, salīdzinot "Passat" ar "Volkswagen ID.7", elektroauto gaita bija jūtami komfortablāka un mīkstāka, taču salona apdare nav tik kvalitatīva kā "Passat", kuram tā jau faktiski ir "premium" līmenī.
Lielajiem elektroauto baterijas jau ir tik lielas, ka tie var kalpot kā vienīgais ikdienas auto, tiesa, jautājums paliek par uzlādes ātrumu.
"Renault Espace" ir viena platforma ar "Gada auto 2024" titula ieguvēju "Nissan X-Trail" un arī sajūtas braucot ir līdzīgas. Degvielas patēriņš iepriecina – 6,6 l, visu dienu testos braucot, šādam visai lielam krosoveram – tas liecina, ka benzīna motors jau var būt alternatīva dīzelim."