Rūpnīcā "Mazda" Francijā sākta "Mazda2 Hybrid" ražošana. Ar hibrīdtehnoloģiju apgādātais mazauto uz 100 kilometriem patērēs 3,8–4,2 litrus atkarībā no versijas.

Visai cienījami un šai virzienā varētu vērst skatus visi, kam svarīga taupīga izvēle. Un nevis uz gadsimta sākuma piekto BMW, kas pilsētas režīmā pat 10 litros nez vai iekļausies, vai uz krosoveriem ar vismaz divlitrīgiem motoriem, kas dzimuši ap 2012. gadu.

Salīdzinājumam elementāra matemātika. Pieņemsim, ka auto vidējais nobraukums gadā ir 20 000 km. Ja vidējais patēriņš ir 10 l/100 km un benzīna cena 1,70 eiro, tad tēriņš sanāk 3400 eiro. Attiecīgi patēriņiem astoņi, seši, četri litri – 2720, 2040, 1360 eiro. Sešciparu skaitļi kā smagajiem auto gan nesanāk, bet vai divi tūkstoši būtu maz?

"Mazda2 Hybrid" B segmenta modelis tiek piedāvāts piecās aprīkojuma līnijās – sākot ar pamata, kas maksā nepilnus 25 000 eiro un jau ietver virkni komforta un tehnoloģiju funkciju, un beidzot ar "Homura Plus", kurā iekļautas šādas tehnoloģijas – priekšējais vējstikla displejs, navigācijas sistēma, multivides iekārta ar 10,5 collu ekrānu un panorāmas stikla jumts.

"Mazda2 Hybrid" tiks ražota vienā rūpnīcā ar tehniski ļoti līdzīgo "Toyota Yaris", un pārdošanā to sola jau nākammēnes.

Esmu ar "Yaris" hibrīdu dažas dienas braucis. Tas, tāpat kā līdzīgais "Suzuki Swift", tiešām rāda mazpatēriņa rekordus. Sevišķi pilsētā. Un nemaz nav jāiespringst uz brīvgaitas ripināšanu un tamlīdzīgiem garlaicīgiem ekostila smalkumiem.

Tā ka vērts padomāt. Degvielas ekonomijā ietaupītais spēs segt krietnu pusi no līzinga maksājuma. 

Un neļaujiet sevi iebaidīt "Mazdas" preses relīzē nez kāpēc iebāztajam vārdiņam "mazauto". Šie pēc LPAA klasifikatora nevis mazākajam A, bet diezgan jau prāvajam B segmentam piederošie jau sen nav mazi. Neticiet – paņemiet uz dīlera salonu līdzi mērlenti. Un izmēriet šim attālumu starp nolaistiem priekšējo durvju stikliem. Esmu to darījis daudz un bieži un secinu – par mazajiem sauktie platumā aug. Pēdējais eksperiments pat pārsteidza. "AdRem" salonā izmērīju tikai nedaudz par četriem metriem garākā "GWM Ora3" elektromobiļa platumu: 149 cm. Salīdzinājumam izvēlējos turpat blakus stāvošu "Subaru Crosstrek", kuru par mazu sauktu tikai ar lielummāniju galīgi slimie. 151 cm. "Mazie" nav mazi! Vismaz salons tiem pietiekami plašs pat visai dūšīgai četru cilvēku kompānijai. Bagāžnieks neliels? Ko tad tu tādu milzīgu ikdienā vadāsi?

Laiks izaugt līdz mazulim. Tos dižos (par 1600 kg smagākos) Eiropa nemīlē. Re – Parīze nobalsojusi, ka tādiem par stāvvietu pilsētā jāmaksā trīsreiz vairāk.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.