Daudzi Rietumu apskatnieki jau pašu Kimu Jočunu uzskata par sava veida Ziemeļkorejas visbīstamāko ieroci.
Gluži formāli Kima Jočuna ieņem pasaules kodolvalstu klubiņa dalībnieces Korejas Tautas Demokrātiskās Republikas (KTDR) jeb vienkārši Ziemeļkorejas Darba partijas Centrālās komitejas Propagandas nodaļas vadītāja vietnieces amatu. Izklausās mēreni pieticīgi, nekā sevišķa. Taču nezin kāpēc pat visaugstākajā līmenī Ziemeļkorejas līdera Kima Čenuna māsu mēdz uzskatīt par vienu no ietekmīgākajām sievietēm ne tikai savā valstī, bet pat visā pasaulē. Kāpēc tā?
Radnieciskā tuvība attīstījusies Šveicē
Labi zināms, ka Ziemeļkoreja ir savā ziņā informatīvi slēgta valsts, tāpēc vienotas un uzticamas informācijas par to, kas īsti tur notiek, lāgā nav, un to nākas burtiski pa kripatiņai vākt un apkopot no tā, kas atnāk līdz mūspuses ļaužu prātiem, turklāt vēl spējot izlauzties arī cauri rūpīgi uzturētās cenzūras žņaugiem. Līdz ar to tas, ko šeit mēģina pasniegt kā oficiālu (faktiski jau – propagandas vai pat antipropagandas) versiju, diezin cik uzticams tomēr nav. Un tāpēc intriga joprojām saglabājas.
Tieši tādā veidā, pa kripatiņai no visa, kas informatīvā veidā vairāk vai mazāk tomēr ir pieejams dažādos gan no oficiālās, gan neoficiālās žņaugu sistēmas brīvos avotos, veidojas kaut kas vismaz puslīdz līdzīgs Kimas Jočunas portretam. Piemēram, visnotaļ skaidri esot zināms, ka viņa ir visjaunākais bērns no septiņiem Ziemeļkorejas kā patstāvīgas valsts izveidotāja Kima Irsena dēla Kima Čenira radītajiem pēcnācējiem. Viena no neskaitāmajām paralēlajām versijām pauž, ka viņa dzimusi 1989., cita – 1988., vēl kāda – 1987. gadā, un tamlīdzīgi. Taču katrā ziņā viņa esot bijusi tēva mīļā meita, kuru viņš gluži atklāti allaž dēvējis par princesi, turklāt ne tikai ģimenes saietu pusdienās, bet arī oficiālos gadījumos jau kopš mazotnes sēdinājis viņu pie galda sev līdzās. Par to, atsaucoties uz kāda japāņu izcelsmes Kimu ģimenes pavāra atmiņām, savulaik vēstījis izdevums The Washington Post.