Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) kopā ar Valsts policiju vakar iepazīstināja ar izmaiņām sistēmā, kādā darbojas vienotais ārkārtas palīdzības izsaukuma numurs 112.

Galvenās izmaiņas ir šādas. Dispečeri, kas fiziski atrodas Cēsīs, Jelgavā un Rīgā, zvanus nevienam dienestam automātiski nepārsūtīs, bet apstrādās paši un tad sūtīs pēc piederības, piemēram, policijai, ugunsdzēsējiem, neatliekamajai medicīniskajai palīdzībai vai kam citam. Tas ļaušot ieekonomēt laiku, kas ir pats svarīgākais ārkārtas gadījumos. Dispečeri redzēs aptuveno zvanītāja atrašanās vietu. Vienlaikus ar zvanu dispečeri sagatavos arī zvana elektronisko failu. Tāpēc cilvēki tiek lūgti atbildēt uz visiem dispečeru jautājumiem, lai viņi spētu noorientēties situācijā.

Tāpat izveidota arī lietotne "112 Latvija", ar kuru arī elektroniski var lūgt palīdzību. Tā noderēs arī cilvēkiem ar dzirdes un runas problēmām un situācijās, kad nav iespējams vai bīstami sarunāties. Uz šo lietotni varēs saņemt arī dažādus brīdinājumus par ārkārtas situācijām. Šī lietotne, kā jau visas, darbojas tikai modernajos skārienjutīgajos mobilajos tālruņos – parastajos podziņtelefonos lietotnes nedarbojas. 

Lietotne ar GPS palīdzību spēs noteikt arī atrašanās vietu līdz pat trīs metru precizitātei, ja vien cilvēks ar šo lietotni telefonā atrodas uztveršanas zonā. 

Lai pēc telefona zvana daudzmaz precīzi noteiktu atrašanās vietu, zvanītājam jāatrodas trīs mobilo telefonu torņu uztveršanas zonā.

"Viens no būtiskākajiem projekta ieguvumiem iedzīvotājiem ir tāds, ka, zvanot pa tālruņa numuru 112 par notikumiem, kuros nepieciešama tikai policijas iesaiste, iedzīvotāji vairs netiek pāradresēti un viņiem nav jāatkārto informācija, jo 112 dispečers pieņem informāciju par notikušo. Ja iedzīvotāji arī turpmāk zvanīs pa tālruņa numuru 110, viņi tāpat tiks savienoti ar 112 kontaktu centru, kas pieņems informāciju par negadījumu un informāciju par to nodos nepieciešamajiem operatīvajiem dienestiem un citām iestādēm. Tāpēc iedzīvotājiem ir jāapzinās, ka 112 dispečeri pēc iedzīvotāju pieprasījuma neveiks zvanu pāradresāciju uz konkrētiem Valsts policijas un pašvaldības policijas iecirkņiem, bet tā vietā noskaidros, kur un kas ir noticis, un izvērtēs, vai un kādu operatīvo dienestu iesaiste un cik lielā apjomā ir nepieciešama," informē VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore Viktorija Gribuste.

Izveidota arī mājaslapa www.112.lv, kurā atrodas vienuviet apkopoti Latvijas operatīvo dienestu sniegtie drošības padomi pareizai rīcībai dažādos apdraudējumos.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.