"Ir svarīgi kārtīgi izpētīt šos negadījumus, nevis paļauties uz ātriem pirmajiem secinājumiem. Sasteigtus secinājumus nedrīkst izdarīt," pauda satiksmes drošības eksperts.
Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Dienvidkurzemes iecirkņa priekšnieks Ingus Ukstiņš intervijā Latvijas Radio sacīja, ka trešdien, 26. jūnijā, negadījums noticis taisnā ceļa posmā, tāpēc esot grūti spriest par avārijas iemesliem. Valsts policija arī gatavojot ceļa drošības izvērtējumu. Nākotnē šajā ceļa posmā ir plānots uzstādīt arī vidējā braukšanas ātruma radaru, Latvijas Radio teicis I. Ukstiņš. "Mēģināsim maksimāli nodrošināt arī Valsts policijas autopatruļas šajā ceļa posmā," piebilda Ukstiņš.
Uzņēmuma “Latvijas valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova Latvijas Radio sacīja, ka minētie Liepājas šosejas posmi nebija starp tiem, kas iekļauti autoceļu "melno punktu" sarakstā. Līdz šim šeit lielu un traģisku autoavāriju neesot bijis. Esot arī liela varbūtība, ka pēc audita tiks secināts, ka ar autoceļa infrastruktūru viss ir kārtībā un negadījumi notikuši šoferu nepareizu lēmumu dēļ. Bet, ja tikšot atklātas kādas infrastruktūras nepilnības, visticamāk, tās tikšot labotas ar marķējumu vai ceļa apzīmējumiem. “Latvijas valsts ceļu” pārstāve arī pauda, ka konkrētais ceļa posms nav primārais, ko būtu nepieciešams pārbūvēt.
Sazinājos ar cilvēku, kurš dzīvo netālu un saistīts ar tiesībsargājošām iestādēm un lūdz neminēt savu vārdu. Viņa viedoklis ir, ka negadījumi Blīdenē, visticamāk, saistīti ar "noraušanos" pēc braukšanas kolonnā radaru zonā apdzīvotā vietā Bikstos. Sak, tuvojas Brocēni, Saldus pievārte, tur vairs nepaspēs, tāpēc jāmauc, kamēr vēl var... It kā Liepājas šoseja, salīdzinot ar daudzām citām, ir diezgan taisna un nav pati pieblīvētākā ar transportu, taču nemaz neesot tik viegli apdzīt. Jau no Rīgas ir ātruma ierobežojumi, apdzīšanas liegumi un līkumi, no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar Jelgavas –Tukuma šoseju ir radaru kontroles zona, pēc tam daudz kur nedrīkst apdzīt vai ir nepārredzam līkumi, līdz klāt ir Kaķenieki un pēc tam Biksti, norāda mans sarunas biedrs. Taču tas ir tikai viens viedoklis, pilnīgi iespējami arī citi varianti.
Avārijas izraisītāji Blīdenes pagastā abos gadījumos bijuši vieglās automašīnas šoferi, kuri iebraukuši pretējā braukšanas joslā, par otrdienas negadījumu vairāk vai mazāk ir skaidrs, ka tā bijusi apdzīšana, bet par trešdienas gadījumu tādas informācijas nav. Neoficiāla informācija liecina, ka kāds liecinieks redzējis, ka vieglais automobilis mazā leņķī slīpi iebraucis pretējā joslā, iespējams, piemidzis vai noticis kas cits.
Sociālajos tīklos daudzi komentē un izsaka versijas gan par negadījuma iemesliem, gan par Latvijas šoferu braukšanas kultūru, gan par Latvijas ceļiem. Arī Saeimas deputāte Ramona Petraviča tviterī ierakstījusi: “Uz Liepājas šosejas nedaudz vairāk kā 24 stundu laikā izdzisušas piecas [patiesībā sešas. – Red.] dzīvības! Satiksmes ministrijai pēdējais laiks rīkoties, nevis lai uzliktu radarus un zīmes, bet rekonstruētu šoseju, lai tā būtu droša! Šobrīd tā ir viena no bīstamākajām!”
Taču daudzi viņai atbild, ka nav vainīga šoseja, bet braucēji. Ļaudis raksta: “Kas attiecas uz šo posmu, tad ne jau ceļš pie vainas, ka cilvēki nemāk braukt (neievēro ceļu satiksmes noteikumus).” “Kas vainas Liepājas šosejai? Ja skatās uz ceļa zīmēm, ievēro ātrumu, nelūr telefonā un ietur distanci, var pat tikt līdz Liepājai.” Edgars jautā: “Kur problēma šosejai? Taisns, pārredzams posms!” Cita komentētāja deputātei vaicā: “Kā vietējā jau nu varējāt pa punktiem salikt – kas un kur konkrēti tur bīstams? Vai tad Kokneses bānis mums neskaitījās bīstamākais ceļš valstī līdz šim? Varbūt tomēr ceļus par bīstamiem padara braucēji, nevis to inženieri?”
Ir komentētāji, kas rosina – Rīgas–Liepājas šosejai vajagot četras braukšanas joslas (jautājums gan, cik miljonus tas maksātu?). “Tā ir iela, nevis šoseja, vēl pie tam ļoti pārslogota iela. Tur sen jau vajadzēja 2+2 joslas! Par ko tiek maksāts ceļu nodoklis!?” raksta kāds soctīklu lietotājs. Kristiāna raksta: “Piekrītu viedoklim, ka vajag papildus divas joslas katrā virzienā uz A9 šosejas. Un sodīt tos, kuri pa ceļu velkas kā gliemeži, ne tikai ātros braucējus, plus fotoradarus, kas šos abus ķer. No Rīgas uz Liepāju satiksme ir liela.”
Bet tvitera lietotājs Miņins raksta: “Esmu teicis 100 reizes un saku 101. Ne joslu skaits, ne maksimālais atļautais ātrums, ne citas tehniskas lietas un noteikumi nemainīs neko Latvijas braukšanas kultūrā, ja to tā var nosaukt. Pirmkārt, noteikumus un sodus var izdomāt jebkādus, taču ir jābūt kontrolei. Latvijā (ja mēs runājam par Latviju, ne Lielrīgu) tādas nav. Nu, tā, ka vispār nav (jo nav jau arī kam to darīt, policistu trūkst). Otrkārt, Latvijas satiksmē trūkst vienas lietas – prognozējamības (braukt nevis tā, kā gribu, nevis tā kā esmu izlasījis noteikumu grāmatā, velkot ar pirkstu, bet tā, lai konkrētajā vietā un laikā viss būtu loģiski pēc situācijas un, pat ja situācija ir bīstama, pieņemt lēmumu, lai samazinātu riskus, nevis ar pieeju: “Noteikumi, man taisnība!”). Vieni stūrē iekrampējušies, pie sevis atkārto "noteikumi, mani noteikumi", otri – "visi lohi, man jāgonko". Un pie avārijām līdzvainīgi ir abi, jo otrie ir lohi pa dzīvi, bet pirmie vispār nefiltrē, kas notiek apkārt. Papildus – Latvijā kā ne augstas labklājības valstī mašīna ir kaut kas īpašs, tāpēc uz ceļiem arī sākas mērīšanās ar krāniņiem.”
UZZIŅA
Pērn vairāk bojāgājušo
- Valsts policijas informācija liecina, ka šogad līdz 25. jūnijam dzīvību zaudējuši 47 cilvēki, bet, ierēķinot trešdien Blīdenē bojāgājušos, dzīvību kopumā zaudējuši 49 cilvēki. Pērn līdz 25. jūnijam gājuši bojā 65 satiksmes dalībnieki.
- Šogad līdz līdz 25. jūnijam kopumā valstī ievainojumus guvušas 1639 personas, bet pērn šādā laika posmā - 1806.
- Kopumā šogad Latvijā līdz līdz 25. jūnijam reģistrētas 8083 avārijas, bet pērn 8818.
Avots: LETA
Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.
Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.
Pieraksties vēstkopai un divas reizes nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.
Ko tu saņemsi:
- Daudzveidīgus komentārus un kompetentus Latvijas Mediju žurnālistu un autoru viedokļus par aktuālo
- Ekspertu komentārus par dažādiem praktiskiem, noderīgiem tematiem
- Aizraujošus materiālus par vēsturi, psiholoģiju, kultūru
- Gata Šļūkas karikatūru
- Tavā e-pasta kastītē katru ceturtdienu